Verkeersoverlast op de Hoofdweg. Graag rekening houden met een iets langere reistijd.
Actuele informatie     Team
Veelgestelde vragen     Wachttijden
Bel ons     Mail ons     

Onze zorgverlening verbeteren met digitale vragenlijsten (PROMs / PREMs)

We willen zorgen voor meer inzicht in de kwaliteit van zorg door inzage in medische uitkomstindicatoren en de ervaring van patiënten met de zorgverlening (PREM) en behandelresultaten (PROM). Dit inzicht draagt bij aan de verbetering van de kwaliteit van zorg binnen Park Medisch Centrum.

PREMs
Een belangrijk onderdeel van zorg binnen Park Medisch Centrum zijn ervaringen van (ex) patiënten. Om deze ervaringen in kaart te brengen hebben wij online vragenlijsten gemaakt. Eén van de vragenlijsten heet ‘PREM’. PREM staat voor ‘Patient Reported Experience Measures’.

In de lijst zijn onder andere vragen opgenomen die gaan over hoe snel u terecht kon en hoe snel u de uitslag hebt ontvangen. Ook hoe u de informatievoorziening hebt ervaren en hoe er met u werd omgegaan (bejegening) is een deel van de vragenlijst. Graag meten wij tevens in hoeverre u samen kon beslissen over het behandelplan en of u wist bij wie u terecht kon met uw vragen.

PROMs
De andere vragenlijst heet PROMs. PROMs (Patient Reported Outcome Measure) zijn een manier om met digitale vragenlijsten uw gezondheid in kaart te brengen. De PROMs vragenlijsten zijn gericht op uw dagelijks functioneren, kwaliteit van leven en uw gezondheid in relatie tot uw klachten. Voor en na de behandeling wordt u gevraagd dezelfde PROMs vragenlijsten in te vullen. De informatie die u geeft zal strikt vertrouwelijk worden behandeld.

Werkwijze van de digitale vragenlijsten; PROMs en PREMs
Na het inplannen van uw operatie ontvangt u twee weken voor uw behandeling per email een uitnodiging om de PROM vragenlijst in te vullen. Door op de link te klikken opent u de vragenlijst. Vervolgens ontvangt u twee weken na de operatie éénmaal de PREM vragenlijst om uw persoonlijke ervaringen in de kliniek te delen. Hierna kunt u afhankelijk van het soort operatie die u heeft ondergaan, nog één tot maximaal drie PROM vragenlijsten verwachten. We vragen u om uw pijnbeleving en tevredenheid betreft uw operatie in kaart brengen. Met deze vragenlijsten ontvangen wij informatie die wij gebruiken om de zorg continu te verbeteren.
We waarderen uw medewerking enorm!

Contactgegevens
De PROMs vragenlijsten zijn een belangrijk onderdeel van uw behandeling. Mocht u geen e-mail hebben dan kunt u ook het e-mailadres opgeven van iemand die dichtbij u staat. Uw  partner, broer, zus, dochter, zoon of bijvoorbeeld mantelzorger kan helpen met het invullen van de digitale vragenlijsten.  Het is wel evident dat het uw persoonlijke antwoorden zijn. U hebt de ingreep ondergaan en uw specifieke antwoorden zijn van belang.